[rev_slider alias="classic-slider"]

شرکت سهامی بیمه ایران نخستین شرکت بیمۀ ایرانی است که در آبان ماه سال 1314 تاسیس و بعنوان بنیان گذار صنعت بیمه در کشور کار خود را آغاز و پس از یکسال اقدام به تاسیس دفاتر خود در شهرهای مختلف نمود.
شرکت سهامی بیمه ایران در همان سال توانست 62% بازار بیمه کشور را در اختیار گرفته و سهم موسسات بیمه ای خارجی را به 38% کاهش دهد. امروز شرکت سهامی بیمه ایران در کلیه رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی فعال می باشد، بطوریکه بیش از 50% سهم بیمه های بازرگانی کشور را در اختیار خود دارد و مجموع نیروی انسانی شاغل در این شرکت در حال حاضر بیش از 4700 نفر می باشد.
از بهترین سرمایه گذاری های این شرکت در زمینه های مختلف می توان هتل عباسی اصفهان نام برد که این مجموعه از ویژگی های یک هتل مدرن و یک موزه با آثاری هنری و تاریخی که از شهرت جهانی برخوردار است و در سال 1337 در محل یکی از زیباترین کاروانسراهای دوره صفوی احداث شده که کلاً تعلق به شرکت سهامی بیمه ایران داشته و همچنین به شرکت بیمه ایرانانگلیس اشاره نمود که با سرمایه ای بالغ بر 48̦600̦000 پوند که 99% آن متعلق به بیمه ایران است و از سال 1975 میلادی در بازار بیمه اروپا فعالیت می نماید.