[rev_slider alias="classic-slider"]
بیمه بدنه اتومبیل

دارندگان وسائط نقلیه با خرید این نوع بیمه که جبران کننده خسارات وارد شده به اتومبیل مورد بیمه ناشی از آتش سوزی، انفجار و دزدی کلی می باشد تامینی را برای خود به ارمغان آورده و بعبارتی با خرید بیمه شخص ثالث و سرنشین خسارت وارد شده به شخص ثالث و با خریدبیمه بدنه خسارت وارده به اتومبیل خود را بیمه گر جبران می نماید.

خسارت‌های کلی (اصلی) و خسارت‌های جزئی (فرعی) به معنی خسارت‌هایی که پوشش آن مشروط به پرداخت هزینه جداگانه و خرید این خطرات است. خرید پوشش‌‌های اضافی برای بیمه بدنه خودرو، می‌تواند خسارت‌‌های مختلفی را پوشش دهد و ریسک حوادث غیر مترقبه را کاهش دهد،
1-شکست شیشه به تنهائی یا بدلیل برخورد شئ بصورت عمد و یا غیر عمد تحت پوشش بیمه می باشد
2-جزئی قطعات و لوازم وسیله نقلیه: چنانچه لوازم معینی همانند رادیو پخش، ضبط، رینگ و لاستیک و ... در حال توقف دزدیده شود را پوشش می دهد
3-نوسانات قیمت: در صورتیکه بدلیل نوسانات بازار طی مدت بیمه نامه قیمت اتومبیل افزایش یابد با این پوشش بدون اعمال قاعده نسبی و ماده 10 قانون بیمه خسارت نسبت به ارزش واقعی روز پرداخت میگردد
4-غرامت ایام تعمیرات: پرداخت هزینه ایاب ذهاب برای مدت توقف وسیله نقلیه جهت بازسازی ناشی از حادثه می باشد
5-بلاهای طبیعی: خسارت ناشی از سیل، زلزله، گردباد، طوفان و تگرگ را خواهد پرداخت
-6-خطرات ناشی از مواد شیمیائی: جبران خسارت ناشی از اسید و رنگ و مواد شیمیائی روی بدنه اتومبیل خواهد بود
7-کشیدن میخ و یا اشیای مشابه به روی بدنه خودرو
تعریف خودروی متعارف:
خودروی متعارف خودروی سواری است که ارزش روز آن در زمان وقوع حادثه به تشخیص ارزیابان خسارت شرکت های بیمه کمتر از معادل 50 درصد سقف دیه ماه حرام می باشد که در ابتدای هر سال اعلام می شود.
خودروی نا متعارف:
خودروی سواری که ارزش روز آن در زمان وقوع حادثه به تشخیص ارزیابان خسارت و کارشناسان خسارت شرکت بیمه بیشتر از50درصد سقف دیه ماه حرامی می باشد که در ابتدای هر سال اعلام می شود
برای سال 1400 میزان تعهدات دیه ماه حرام 640 میلیون تومان اعلام شده که در واقع خودروی متعارف خودرویی است که ارزش آن کمتر از320 میلیون تومان و خودروی نا متعارف ارزشش بیشتر از 320 میلیون میباشد.
در تصادف معمولی که بین دو خودروی متعارف اتفاق بیافتد بر اساس قانون بیمه شخص ثالث و نظر کارشناسی و ازروی تعهدات خسارت مالی و جانی قابل جبران می باشد ولی برای خودروهای غیر متعارف قانون جدید اجرا میشود
مثال:
یک دستگاه پراید با بنز به ارزش 500 میلیون تومان تصادف کرده و خسارت 10 میلیون تومانی اتفاق بیافتد و راننده پراید هم مقصر حادثه باشد در این زمان خسارت را چگونه پرداخت میکند؟
فرمول محاسبه:
قیمت روز گران ترین خودروی متعارف #تقسییم بر قیمت خودروی نا متعارف زیان دیده #ضرب در خسارت مالی وارده #مساوی است با
میزان تعهد مسبب حادثه

همراه ما در کانال بیمه ایران ترابی باشید

https://t.me/bimeirantorabi4073

نکات ضروری
  • • اتومبیل در هنگام صدور بیمه نامه حتماً می بایست توسط کارشناس مورد تائید شرکت بیمه بازدید گردد
  • • خطرات تبعی و تکمیلی می تواند در بیمه نامه تحت پوشش قرار گیرد که جز خطرات اصلی نبوده و بیمه گذار با پرداخت حق بیمه ای اندک پوششهای تکمیلی خود را تهیه نمائید و از خدمات ارزنده شرکت سهامی بیمه ایران بهره مند گردد که این خطرات تکمیلی عبارتند از:
    1. 1 - شکست شیشه به تنهائی یا بدلیل برخورد شئ بصورت عمد و یا غیر عمد تحت پوشش بیمه می باشد.
    2. 2 - سرقت جزئی قطعات و لوازم وسیله نقلیه: چنانچه لوازم معینی همانند رادیو پخش، ضبط، رینگ و لاستیک و ... در حال توقف دزدیده شود را پوشش می دهد.
    3. 3 - نوسانات قیمت: در صورتیکه بدلیل نوسانات بازار طی مدت بیمه نامه قیمت اتومبیل افزایش یابد با این پوشش بدون اعمال قاعده نسبی و ماده 10 قانون بیمه خسارت نسبت به ارزش واقعی روز پرداخت میگردد.
    4. 4 - غرامت ایام تعمیرات: پرداخت هزینه ایاب ذهاب برای مدت توقف وسیله نقلیه جهت بازسازی ناشی از حادثه می باشد.
    5. 5 - بلاهای طبیعی: خسارت ناشی از سیل، زلزله، گردباد، طوفان و تگرگ را خواهد پرداخت
    6. 6 - خطرات ناشی از مواد شیمیائی: جبران خسارت ناشی از اسید و رنگ و مواد شیمیائی روی بدنه اتومبیل خواهد بود.
    7. 7 - کشیدن میخ و یا اشیای مشابه به روی بدنه خودرو
    8. 8 - مبلغی از کل خسارت در هنگام پرداخت بعنوان فرانشیز بعهده بیمه گذار می باشد که میزان فرانشیز سرقت در همه موارد 20% و در شکست شیشه ، حادثه و آتش سوزی بشرح زیر است.
    9. - فرانشیز خسارت اول 10 درصد حداقل 500.000 ریال
      - فرانشیز خسارت دوم 20 درصد حداقل 500.000 ریال
      - فرانشیز خسارت سوم 30 درصد حداقل 500.000 ریال

  • • مبلغی از کل خسارت در هنگام پرداخت بعنوان فرانشیز بعهده بیمه گذار می باشد که این مبلغ در حادثه و آتش سوزی 10% و در سرقت 20 % کل خسارت خواهد بود.